Algemene Voorwaarden Samen Huisartsenzorg

 
1. Algemeen 
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten die worden geleverd door Samen Huisartsenzorg Den Haag B.V gevestigd aan Verheeskade 509 te ‘s-Gravenhage en Samen Huisartsenzorg Rijswijk B.V. gevestigd aan Schaapweg 10b te Rijswijk (ZH) en zijn van kracht vanaf 1 juli 2025. Door gebruik te maken van onze diensten, verklaart u zich akkoord met deze algemene voorwaarden.

2. Definities
  • Praktijk: Samen Huisartsenzorg Den Haag B.V. resp. Rijswijk B.V. , hierna te noemen “de praktijk”.
  • Patiënt: De persoon die gebruik maakt van de diensten van de praktijk.
  • Diensten: Medische zorg en dienstverlening geleverd door huisartsen, praktijkondersteuners en ander medisch personeel van de praktijk.
3. Diensten De praktijk biedt huisartsgeneeskundige zorg aan patiënten, waaronder:
  • Consulten op afspraak;
  • Telefonische en online consulten;
  • Behandeling van acute en chronische aandoeningen;
  • Doorverwijzing naar specialisten indien nodig;
  • Preventieve zorg zoals vaccinaties en screenings;
  • Kleine chirurgische ingrepen.
  •  
4. Afspraken en Annulering
  • Afspraken kunnen alleen telefonisch gemaakt. Locatie Den Haag 070-3030120. Locatie Rijswijk 070-3361453.
  • Het annuleren of verzetten van afspraken dient ten minste 24 uur van tevoren te gebeuren. Indien dit niet tijdig gebeurt, zal de praktijk een no-show tarief in rekening brengen.
5. Spoedgevallen 
Voor spoedeisende medische zorg buiten de reguliere openingstijden kunt u contact opnemen met de huisartsenpost of het spoednummer van de praktijk. Houdt u er rekening mee dat spoedeisende zorg enkel beschikbaar is voor medische situaties die onmiddellijke aandacht vereisen.

6. Medische Gegevens en Privacy 
De praktijk gaat zorgvuldig om met uw persoonlijke en medische gegevens in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving (AVG). Voor meer informatie verwijzen wij u naar onze privacyverklaring, die beschikbaar is op onze website.

7. Betaling en Verzekering
  • De kosten voor consulten en behandelingen worden in de meeste gevallen direct gedeclareerd bij uw zorgverzekeraar. Zorg ervoor dat uw verzekeringsgegevens up-to-date zijn.
  • Niet-vergoede zorg dient binnen 14 dagen na facturering te worden voldaan.
  • Bij betalingsachterstanden kan de praktijk externe incassodiensten inschakelen. Eventuele incassokosten zijn voor rekening van de patiënt.
8. Verantwoordelijkheden van de Patiënt
  • De patiënt dient juiste en volledige informatie te verstrekken over zijn/haar gezondheidssituatie.
  • De patiënt dient zich te houden aan de voorschriften en adviezen van de behandelend arts.
  • Het is de verantwoordelijkheid van de patiënt om een actueel overzicht van zijn/haar medicatie te geven.
9. Klachtenprocedure 
Indien u ontevreden bent over de zorg of dienstverlening, kunt u een klacht indienen. Wij verzoeken u eerst in gesprek te gaan met de betrokken zorgverlener. Indien dit geen oplossing biedt, kunt u een formele klacht indienen volgens onze klachtenregeling.

10. Wijzigingen in de Algemene Voorwaarden 
De praktijk behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden te wijzigen. Wijzigingen worden tijdig gecommuniceerd via onze website en/of per e-mail.

11. Aansprakelijkheid
 De praktijk is niet aansprakelijk voor enige schade die voortvloeit uit het gebruik van de geleverde diensten, behalve in geval van opzet of grove nalatigheid. De aansprakelijkheid is in alle gevallen beperkt tot het bedrag dat onder de beroepsaansprakelijkheidsverzekering van de praktijk wordt uitgekeerd.

12. Toepasselijk Recht en Geschillen 
Op alle overeenkomsten tussen de patiënt en de praktijk is Nederlands recht van toepassing. Geschillen die niet in onderling overleg kunnen worden opgelost, zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Nederland.